Blogi to wielkie narzędzia marketingowe. Egzystuje parę typów niezmiernie wybornych blogów, jakie sprawdzają się w rozmaitych sferach, względnie rozmaitych etapach prowadzenia kampanii reklamowej. Każdy bloger zna (w gruncie rzeczy ma obowiązek) wartość swojego bloga, niemniej jest ona w mnogości wypadków wybitnie zawyżona, a nikt postronny nie jest w stanie za takiego bloga zapłacić jakichkolwiek pieniędzy. Ale… blogi idzie stosować i asystować w ich życiu wyciągając dla siebie z tego w zasadzie wystarczająco wydatne korzyści. Przede wszystkim jeśli w pojedynkę też się prowadzi małego, niszowego bloga.
Jednym z wariantów blogów może być blog standardowo promocyjny. Zakładany umyślnie po to, żeby każdy zdołał opublikować na nim autorski materiał związany z daną tematyką/branżą. Jeżeli ma kilku redaktorów (otwarta rejestracja), w prędkim czasie zdoła zdobyć w zasadzie niesłychanie dobrą pozycję na rynku i stać się blogiem, jaki zapracuje na wyróżnienie. W takich blogach teksty mają jeden cel ? promocję marki względnie towaru.
Pozostałym gatunkiem jest blog typowo osobisty. Na pewno zamieszczane są na nim dane dotyczące konkretnej osoby. Jeżeli ktoś prowadzi przyciągający tryb życia ? blog może posiadać właściwie nadzwyczaj wielu czytelników, którzy zaintrygują się opiniami danego człowieka, jego zdaniem i światopoglądem. Co absorbujące taki blog nie musi być zaopatrzony w teksty tematyczne o najwyższej jakości rzeczowej. Wystarczy normalny sposób informowania czytelników. Ostatni rodzaj to blog-katalog. To znaczy blog tylko do publikacji wiadomości reklamowych z rozmaitych sfer. Potocznie nazywany presell pages.