Kiedy pracodawca ma jakieś zastrzeżenia do swych pracowników, daje im uwagę, grozi pozbawieniem premii, podsuwa, iż ich zwolni. Chlebodawca popełnia nader niemały błąd mniemając, że zmotywuje owo pracownika do większego trudu, stres który będzie od tej chwili mu towarzyszył, uczyni go jeszcze mniej pożądanym w firmie. Co powinien zrobić w takim razie dyrektor? Powinien posłać swojego podwładnego na szkolenie!
Czy będą to szkolenia biznesowe, szkolenia z negocjacji, szkolenia z namowy, szkolenia sprzedażowe, czy przypadkiem business coaching lub kursy dla managerów, podlega od zapotrzebowania firmy , a także indywidualnych potrzeb pracownika czy też grupy pracowników. O ile natura dylematu leży w braku konsolidacji zespołu, wyautowaniu i nieakceptowaniu jednego jej członka, ewentualnie zespół jest skonfliktowana, kursy z negocjacji zgoła wyrównają zależności w grupie. Szkolenia z negocjacji tudzież szkolenia z perswazji, uzmysławiają nauczanym funkcję psychologii w kontaktach interpersonalnych. Szkoleni trenują na sobie psychologiczne metody wywierania przymusu na pozostałego człowieka, wczuwają się w jego położenie, nadzwyczaj dokładnie starają się odgadnąć jego potrzeby.
Szkolenia bieżące trenują jakże istotnej empatii, możemy spodziewać się, iż załoga spojrzy na siebie z drugiej strony, poznają różnorodne przyzwyczajenia i dowiedzą się dodatkowo czegoś o sobie. Jeśli nauczanie zjednoczone będzie z pewną postacią zabawy, częstokroć kadra odkrywa osobiste dotychczas chowane oblicza. Nie popularna współpracowniczka wyrazi się pierwszorzędną partnerką do gry w kosza, niemiły kumpel, okaże się właściwym i zabawnym karciarzem inny tudzież perfekcyjnym biegaczem.